my first car

my first car

Sunday, August 29, 2010

hari ini aku letih

hari ini aku berasa sgt letih.aku dikejutkan pada pukul 10 pg oleh abg aku.terus aku bgun dan diberikan penyedok pasir.blank...rupanya arini pasir sampai ngan simen 100 kampit.abg aku merancang untuk memperbesar bhgian dapur rumah dan menambah bilangan bilik.sekampit simen berharga rm10 .pasir aku xtny plak.tapi dua lori penuh.tugas aku adalah memindahkan pasir tu ke dalam rumah.aku mula bekerja dr pkul 10.10pg smpailah pkul 3.dahla posa.tp alhmdulillah dlm masa 5 jam aku berjaya memindahkan ke semua pasir.terima kasih whey protein n muscletech.nampaknya produk protein n energy tambahan ni berkesan.terasa otot2 tubuhku makin membesar.haha.

setelah 5 jam kemudian.aku ditugaskan untuk membancuh simen.rupanya cara membancuh simen ni pun berbeza2 mengikut tujuan.kalau nk ikat bata lain bilangan simen n pasir.kalau nk plaster lain plak.pasir pun ada pasir kasar n pasirhalus. plaster kasar nk guna dlm ikat bata sesuai.yg halus untk plaster.ada teknik melicinkn plaster yg mgagumkan arini aku bljr
sempoi abg fitri.ang ganas2 tapi berskil.abg aku ni panas baran.berdengung orgnya.tapi aku respect tgk hasil kerja dia.kemas.n xkalut.cermat.cuma kerja ngan abg aku ni kena sabar.sbb kami hny ada 8 kerat tulang ja untuk bekerja.kamilah kuli,kamila bos.nk save cost.aku hrmati indon2 yg buat kontrak kt mlysia.skilful o.nmpk mcm pekerjaan buruh binaan ni rendah.tapi cuba korang mncuh simen n buat dinding rumah sendiri,baru rasa..susah gak nk dptkn binaan yg lurus,kuat n cantik.tu baru basic.aku terasa amat segan dgn abg aku.nmpknya nk survive dlm hdup ni,kena ada bnyk skil.aku xboley berharap mmg pen dan result aku yg  baik ja.nt aku kna bekerluarga.ank bini.semua.semua kna ada skill.arini ht aku terubat sbb aku dpt meihat
wajah awek aku merangkap bakal bini aku insyaallah setelah aku pnat bekerja.sejuk sikit.xrs letih sgt.ni yg aku suka.bila aku letih2,awek aku faham.dia senyum.jadi xla rs letih sgt.terus jd kuat nsegar bugar.thx syg.ok.aku kena kikis simen balik.kalo korang ada nk bikin rumah ka,boley contact abg aku.aku dah nampk bakat dia nk jd kontraktor.bnyk dah hasil tgn dia yg dipuji org.dah dekat 10 thun jd buruh.boleyla jd sifu.ok.salam

1 comment:

  1. hehehe,thanks for d compliment abang~all that I can do is to make u happy..wish u all d best with all the projects..

    With Love,
    Secret Admirer~

    ReplyDelete